فروشگاه اینترنتی

لنز طبی

لنز طبی
اولین بار لنزهای پزشکی در سال 1945 توسط چشم پزشکان آمریکایی اختراع شد. با پیشرفت علم و افزایش دانش و آگاهی مردم از مراقبت از چشم ، افراد تمایل بیشتری به استفاده از لنزها پیدا می کنند.

این امر باعث شده است که تقریباً 125 میلیون نفر در سراسر جهان امروز از لنزهای تماسی استفاده کنند. یکی از دلایل استفاده این افراد از لنز این بود که می خواستند استفاده از عینک را محدود کنند.

اما سوال این است که چگونه لنزهای طبی را بشناسیم و چگونه از آنها به درستی استفاده کنیم. در این مقاله با انواع لنزهای طبی آشنا خواهیم شد.

با مطالعه این متن ، زمینه مناسبی ایجاد می شود که به شما در انتخاب لنز طبی مناسب کمک می کند.

انواع لنزهای طبی
لنزهای تماسی نرم
امروزه بیشتر افرادی که به جای عینک از لنز استفاده می کنند از لنز استفاده می کنند. این لنزها با بهترین فناوری روز یعنی اپتیک ساخته می شوند و انعطاف پذیری بالایی دارند.

این لنزها ویژگی های بسیاری دارند که از جمله بهترین ویژگی ها سازگاری زیاد آنها در شرایط مختلف است.

لنز را می توان بر اساس انحنای متقارن و سازگاری آن با چشم فرد انتخاب کرد. از دیگر مشخصات لنزهای طبی می توان به نفوذ پذیری هوا در آن اشاره کرد ، به این معنی که ما می توانیم از این لنزها به مدت طولانی استفاده کنیم.

علاوه بر این ، آزادی این لنزها بیشتر است و بسته به نیاز و مشخصات می توان آنها را به چند دسته تقسیم کرد که در زیر هر یک از آنها را شرح خواهیم داد.

لنز طبی یکبار مصرف
 این نوع لنزها برای استفاده در روز استفاده می شوند و پس از یک بار استفاده قابل استفاده نیستند و باید کنار گذاشته شوند.

به همین دلیل است که به این لنزها لنزهای یکبار مصرف پزشکی یا لنزهای روزانه می گویند.

این نوع لنزها نیازی به محلول لنز ندارند ، اما اگر چشمان شما خشک است ، می توانید از چند قطره اشک مصنوعی یا مرطوب کننده برای مرطوب سازی چشم استفاده کنید.

این لنزها برای افراد زیر مناسب است:

افراد متخصص یا شلوغی که وقت بسیار کمی برای تمیز کردن و نگهداری لنزها به صورت روزانه دارند.
افرادی که فقط می خواهند برای مدت زمان مشخصی از لنزهای تماسی استفاده کنند.
افرادی که از آلرژی رنج می برند. با توجه به اینکه نمی توان به طور دائم و مکرر از آنها استفاده کرد ، احتمال آلودگی با خاک و مواد آلرژی زا کاهش می یابد. بنابراین ، چشم تحریک نمی شود.
هفته ای لنز طبی
این لنزها همانطور که از نامش پیداست ، لنزهای هفتگی هستند ، به این معنی که می توان روزانه تا یک هفته از آنها استفاده کرد و پس از استفاده ، بسته به شرایط تولید ، لنز دیگری جایگزین می شود.

این لنزها باید روزانه نگهداری و تمیز شوند. بنابراین ، آنها به یک محلول تمیز کننده لنز نیاز دارند. این محلول تمیز کننده در انواع مختلفی در بازار موجود است که در بین آنها Optisin محلول مناسبی برای لنزهای هفتگی است.

اما امروزه راه حل های همه کاره ای که بیشتر مناسب لنزهای نرم هستند در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است.

لنزهای هفتگی برای این دسته از افراد مناسب است:

افرادی که تمایل زیادی به استفاده از لنزهای تماسی دارند. بنابراین بهتر است قبل از خرید مدتی به صورت آزمایشی از لنزهای چشمی استفاده کنید و در صورت تمایل و مشکلی ، نوع دائمی آن را خریداری کنید.
افرادی که از خشکی چشم رنج می برند و نمی توانند مدت طولانی از لنزهای تماسی استفاده کنند.

 

سایت: لنز طبی رنگی پاسارگاد

  • حسنا شریعتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی